De ondergrond is vol. Maar eigenlijk is het vooral vol in de bovenste drie meter van de ondergrond en in de publieke ruimte. Daaronder en daarbuiten is het vrijwel leeg. Terwijl 60% van de ruimte in de stad privaat bezit is, proberen we de opgaven voor de ondergrond in de 40% van de publieke ruimte op te lossen. Dit kan slimmer.
In de vijfde straaDkrant gaan we op zoek naar een toekomstbestendige ondergrond. Door de ondergrond in een breder perspectief te bekijken, ontstaan er kansen voor ruimtewinst en slimme combinaties. Een ondergrond waarin we het natuurlijke systeem en stedelijke ontwikkelingen met elkaar verbinden. Zo zorgen we ervoor dat het bovengronds goed vertoeven is én blijft in onze steden.
De vijfde straaDkrant wordt rond kerst verwacht. Initiatief van BoschSlabbers Landschapsarchitecten in samenwerking met Buro Bergh.
StraaDpartners:
Binder-De Enk, Deltares, Dunea, Gemeente Den Haag, GPKL, Gemeente Rotterdam, Hoogheemraadschap van Delfland, Hoogheemraadschap van Schieland en de Krimpenerwaard, Koppelkansen Ondergrond Amsterdam, Platform Slappe Bodem, Provincie Noord-Brabant, Provincie Zeeland, Provincie Zuid-Holland, Samen Klimaatbestendig, SIKB, Stichting Rondom GWW, STOWA, Uitvoeringsprogramma Bodem en Ondergrond, VP Delta en Waterschap Hollandse Delta.
De ondergrond is vol. Maar eigenlijk is het vooral vol in de bovenste drie meter van de ondergrond en in de publieke ruimte. Daaronder en daarbuiten is het vrijwel leeg. Terwijl 60% van de ruimte in de stad privaat bezit is, proberen we de opgaven voor de ondergrond in de 40% van de publieke ruimte op te lossen. Dit kan slimmer.
In de vijfde straaDkrant gaan we op zoek naar een toekomstbestendige ondergrond. Door de ondergrond in een breder perspectief te bekijken, ontstaan er kansen voor ruimtewinst en slimme combinaties. Een ondergrond waarin we het natuurlijke systeem en stedelijke ontwikkelingen met elkaar verbinden. Zo zorgen we ervoor dat het bovengronds goed vertoeven is én blijft in onze steden.
De vijfde straaDkrant wordt rond kerst verwacht. Initiatief van BoschSlabbers Landschapsarchitecten in samenwerking met Buro Bergh.
StraaDpartners:
Binder-De Enk, Deltares, Dunea, Gemeente Den Haag, GPKL, Gemeente Rotterdam, Hoogheemraadschap van Delfland, Hoogheemraadschap van Schieland en de Krimpenerwaard, Koppelkansen Ondergrond Amsterdam, Platform Slappe Bodem, Provincie Noord-Brabant, Provincie Zeeland, Provincie Zuid-Holland, Samen Klimaatbestendig, SIKB, Stichting Rondom GWW, STOWA, Uitvoeringsprogramma Bodem en Ondergrond, VP Delta en Waterschap Hollandse Delta.